골든 위크, 아카이브 설치와 렉쳐 퍼포먼스, 15’00”, 2018

골든 위크는 2018년 골든 위크* 기간에 도쿄에서 일어났던 사건들을 수수께끼처럼 제시하는 렉쳐 퍼포먼스이다. 퍼포먼스가 이루어지는 장소 안에는 일련의 파운드 오브젝트들과 오버헤드 프로젝터가 설치되어 있다. 퍼포먼스가 진행되는 동안 관객들은 작가가 고미야시키**라는 현상을 과학 실험에 빗대어 설명하고 있다는 걸 깨닫게 된다. 해당 퍼포먼스는 고미야시키에서 지내던 일본의 친구에게 작가가 보내는 일종의 편지글이며, 관객들에게 사회 속에서 고립된 개인에 대해 생각할 수 있도록 한다. 스크립트 아카이브

* 4월 말부터 5월 초까지의 일본의 연휴 기간.
** 저장 강박 또는 저장 강박적 가구를 부르는 일본어 호칭
Golden Week, archived installation and lecture performance, 15’00”, 2018

Golden Week is a lecture performance that mysteriously illustrates the event in Tokyo during the Golden Week* of 2018. The performance is equipped with particular found objects and an overhead projector. As the performance begins, the audience slowly recognises that the artist is metaphorically explaining Gomiyashiki** as a scientific experiment. It is a sort of a letter to a friend of the artist, who was confined in Gomiyashiki in Japan. This performance lets the audience think about an isolated individual in modern society. Script Archive

*National holiday of Japan, through late April to early May.
** A Japanese term referring to compulsive hoarding or the hoarder’s room.




이주연은 사회적 고립, 국경을 넘는 친밀감, 노동 불안정, 기술 발전, 산업 독성학과 몸 정치학 등을 포괄한 광범위한 리서치와 인터뷰를 바탕으로, 분석적이면서도 시적인 논픽션 무빙 이미지를 연출한다.

Jooyeon Lee works with analytical yet poetic non-fiction moving image with expansive research and interviews to capture urban alienation, intimacy across borders, labour precarity, technological progress, industrial toxicology and body politics.


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